Stereotypes, Prejudices, and Inter-Cultural Communications

Authors

  • Istvánné Borgulya JPTE KTK Üzleti Kommunikáció és Idegennyelvi Tanszék

Abstract

A külföldi működő tőke beruházásai a magyar gazdaság meghatározó tényezőjévé váltak a 90-es évek kö­zepére. A hazai gazdaság teljesítményének 60 százalé­ka ma már részben vagy egészben külföldi tulajdonban lévő cégektől származik; a nagyvállalati szektorban meghatározó a külföldi tulajdonú vállalatok szerepe. A kultúraközi együttműködés mindennapi gyakorlattá vált. Az effajta kooperáció mikéntjét azonban csak most tanuljuk. Fontos tehát, hogy empirikus felmérésekkel is minél többet megtudjunk az együttdolgozás buktatóiról, és megtanuljuk, miként kell elejét venni elkerülhető konfliktusoknak, vagy építő mó­don megoldani azokat, ha már előálltak. „A magyar menedzserek és az interkulturális feladatok" c. kutatási program ehhez kíván hozzájárulni.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Borgulya, I. (2019) “Stereotypes, Prejudices, and Inter-Cultural Communications”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 33(5), pp. 44–46. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1890 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

Culture and Marketing