Sztereotípiák, előítéletek és a kultúraközi kommunikáció: „A magyar menedzserek és az interkulturális feladatok" kutatási program eredményeiből

Szerzők

  • Istvánné Borgulya JPTE KTK Üzleti Kommunikáció és Idegennyelvi Tanszék

Absztrakt

A külföldi működő tőke beruházásai a magyar gazdaság meghatározó tényezőjévé váltak a 90-es évek kö­zepére. A hazai gazdaság teljesítményének 60 százalé­ka ma már részben vagy egészben külföldi tulajdonban lévő cégektől származik; a nagyvállalati szektorban meghatározó a külföldi tulajdonú vállalatok szerepe. A kultúraközi együttműködés mindennapi gyakorlattá vált. Az effajta kooperáció mikéntjét azonban csak most tanuljuk. Fontos tehát, hogy empirikus felmérésekkel is minél többet megtudjunk az együttdolgozás buktatóiról, és megtanuljuk, miként kell elejét venni elkerülhető konfliktusoknak, vagy építő mó­don megoldani azokat, ha már előálltak. „A magyar menedzserek és az interkulturális feladatok" c. kutatási program ehhez kíván hozzájárulni.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Borgulya, I. (2019) „Sztereotípiák, előítéletek és a kultúraközi kommunikáció: „A magyar menedzserek és az interkulturális feladatok" kutatási program eredményeiből”, Marketing & Menedzsment, 33(5), o. 44–46. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1890 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Kultúra és marketing