Hybrid consumer behaviour and consequences for the retailing

Authors

  • Helmut Schmalen Passaui Egyetem
  • Judit Simon BKE ; AC Nielsen Hungary

Abstract

A kiskereskedelem átalakulásával párhuzamosan a fogyasztói magatartás változása is megfigyelhető napjainkban. A változó, átalakuló fogyasztói magatartás szükségessé teszi újabb és újabb kutatási módszerek alkalmazását, illetve az elméleti megközelítések folyamatos korszerűsítését, valamint az elmélet és a gyakorlati tendenciák összevetését. Jelen dolgozat egy, a vásárlási magatartásra, a fogyasztók szegmentációjára vonatkozó elméletet mutat be. A cikk szerzői az elméletet már - empirikus kutatások segítségével - összevetették mind a németországi, mind a magyarországi fogyasztói szokásokkal, amelyek során az elmélet gyakorlati relevanciája mind két országra vonatkozóan igazolódott. Ebben a cikkben az alkalmazott empirikus kutatásokra csak utalunk, foglalkozunk viszont a tárgyalt vásárlói magatartás és a kiskereskedelem átalakulásának összefüggésével.

Downloads

Published

2019-12-18

How to Cite

Schmalen, H. and Simon, J. (2019) “Hybrid consumer behaviour and consequences for the retailing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 32(6), pp. 67–71. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1919 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

M&M mix

Most read articles by the same author(s)