Characteristics of the small business marketing
Abstract
A kisvállalkozások szerepe a fejlett piacgazdaságokban az utóbbi 25 évben jelentősen felértékelődött. Hazánkban a nyolcvanas évek fordulójára érett meg a felismerés: a konzervatívvá vált nagy szervezetekre alapozva általában alacsony színvonalú, de mindenképp alacsony hatékonyságú marad a kereslet kielégítése.
Ennek nyomán születtek újjá a kisvállalkozások, melyeknek fontos szerepük van a munkamegosztás létrejöttében. Az 1988-as társasági törvény megadta a lehetőséget a különböző formák kialakulására, azonban az alkalmas szervezeti formákkal a megfelelő gazdasági környezet nem alakult és nem is alakulhatott ki egy csapásra. A gazdaság piacként való működése ennek ellenére versenyre készteti szereplőit. A vállalkozások megnövekedett száma vezetőiket, tulajdonosaikat olyan erőpróba elé állította - üzletük piacon tartása és profit termelése -, amelyhez a személyes kondíciókon kívül széles piaci ismeret szükségeltetik.