A kisvállalkozások marketingjének sajátosságai - Egy Borsod-Abaúj-Zemplén megyei felmérés tanulságai

Szerzők

  • Enikő Kiss Miskolci Egyetem Marketing Tanszék

Absztrakt

A kisvállalkozások szerepe a fejlett piacgazdaságokban az utóbbi 25 évben jelentősen felértékelődött. Hazánkban a nyolcvanas évek fordulójára érett meg a felismerés: a konzervatívvá vált nagy szervezetekre alapozva általában alacsony színvonalú, de mindenképp alacsony hatékonyságú marad a kereslet kielégítése.
     Ennek nyomán születtek újjá a kisvállalkozások, melyeknek fontos szerepük van a munkamegosztás létrejöttében. Az 1988-as társasági törvény megadta a lehetőséget a különböző formák kialakulására, azonban az alkalmas szervezeti formákkal a megfelelő gazdasági környezet nem alakult és nem is alakulhatott ki egy csapásra. A gazdaság piacként való működése ennek ellenére versenyre készteti szereplőit. A vállalkozások megnövekedett száma vezetőiket, tulajdonosaikat olyan erőpróba elé állította - üzletük piacon tartása és profit termelése -, amelyhez a személyes kondíciókon kívül széles piaci ismeret szükségeltetik.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-19

Hogyan kell idézni

Kiss, E. (2019) „A kisvállalkozások marketingjének sajátosságai - Egy Borsod-Abaúj-Zemplén megyei felmérés tanulságai”, Marketing & Menedzsment, 30(6), o. 25–29. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2219 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Vállalkozás és finanszírozása

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei