Analysis of environment conscious consumer behaviour

Authors

  • Katalin Dudás Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

Abstract

Az emberiség környezetre gyakorolt hatása drasztikusan megnőtt az utóbbi évtizedekben.
1950 és 1990 között például a Föld népessége több mint megkétszereződött, a vízfogyasztás közel megháromszorozódott, a felhasznált energia mennyisége megötszöröződött, az ipari termelés meghétszereződött, a műtrágya-felhasználás közel megtízszereződött, a globális légi közlekedés a hetvenszeresére nőtt, az egy főre jutó erőforrás-felhasználás pedig átlagosan közel a háromszorosára növekedett [Vlek 2000]. A Földet érintő kedvezőtlen változások egyrészt a 2. világháború után kialakult, olcsó energiára és nyersanyagra támaszkodó, technokratikus jellegű vállalati fejlesztések következményei, amelyek két legfőbb sajátossága a főtermék-centrikusság és a rövid távú gondolkodás.

Downloads

Published

2019-10-19

How to Cite

Dudás, K. (2019) “Analysis of environment conscious consumer behaviour”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 40(5-6), pp. 106–113. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/696 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

M&M mix