Borvédjegyek a marketingben

Szerzők

  • Levente Tattay Pázmány Péter Katolikus Egyetem

Absztrakt

Az első ismert magyar borvédjegy 1876-ból való. Jogosultja: Pethető Imre és társa, Velence. A védjegytevékenység és az eredetvédelmi munka „reneszánszát" éli, mégis, a leginkább érintett „boros" vállalkozói réteg keveset tud a védjegyaktivitás hátteréről. Magyarországon több mint 300 bor-, pezsgő- és vermutféleség neve áll védjegyoltalom alatt. A védjegyek között igen előkelő helyet foglalnak el a hagyományos, történelmi borvidékeink kiváló minőségi borokra vonatkozó megjelölései (Tokaji Aszú, Egri Bikavér) és a Hungarovin Rt. pezsgői (François, Törley).

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Tattay, L. (2019) „Borvédjegyek a marketingben”, Marketing & Menedzsment, 35(5-6), o. 85–90. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1791 (Elérés: 29 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix