A vezetői elégedettség összetevői

Szerzők

  • Zsuzsa Darida Széchenyi István Egyetem
  • Ariel Zoltán Mitel Budapesti Corvinus Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.15170/MM.2020.54.KSZ.III.02

Kulcsszavak:

közigazgatás, oktatás, képzés, képzési rendszerek értékelése, igényfelmérés, vezetőképzés

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA

Az elmúlt évtizedekben a munkahelyi képzések jelentősége a közigazgatási szférában is felértékelődött. A közszolgálati emberi erőforrás menedzsment kiemelt feladatává vált a megfelelő kompetenciákkal rendelkező munkaerő kiválasztása mellett az alkalmazott tisztviselők tudásának folyamatos megújítása. Hazánkban a köztisztviselői kar ismeretanyagának tervszerűen megvalósított fejlesztése zajlik 2014. évtől. Az első lezárt képzési ciklus 2017. december 31-én ért véget. E képzési ciklus eredményeit és gyakorlati tapasztalatait vizsgáltuk, 1053 fős mintán végzett primer kutatásunkban. Jelen tanulmányban a képzésben részt vevő vezető beosztású önkormányzati köztisztviselők vezetőképzésben való részvételével kapcsolatos elégedettségvizsgálatának eredményeit mutatjuk be.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN

Országos szinten végzett primer kutatást végeztünk, egy on-line kérdőív felhasználásával. A kérdőív kitöltésének célcsoportját a települési önkormányzatoknál dolgozó köztisztviselők alkották.

A válaszokat az SPSS program segítségével elemeztük, többváltozós regresszióelemzéssel, Forward-eljárás használatával.

LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK

Az eredmények alapján a három legfontosabb tényező a vezetőképzéssel való elégedettség esetén a képzés előzetes elvárásoknak való megfelelése, a mindennapi munkatevékenység során használható tudás és az, hogy a képzésen részt vevőt jó érzésekkel töltse el a képzésen való jelenlét. Szignifikánsan fontos volt még az átadott ismeretek újdonságtartalma, az érdeklődést keltő kínálat, valamint a számonkérés módja.

GYAKORLATI JAVASLATOK

A regresszióanalízis eredményei arra mutatnak rá, hogy amennyiben a vezetőképzéssel kapcsolatos elégedettséget szeretnénk növelni, akkor leginkább arra kell helyezni a hangsúlyt, hogy a képzés megfeleljen a képzésben részt vevők előzetes elképzeléseinek és a mindennapi munkatevékenység ellátása során jól használható tudást, ismereteket adjon.

Mivel a válaszadók véleménye szerint a harmadik legfontosabb szempont, hogy a képzés során a résztvevők jól érezzék magukat, érdemes lenne további kutatásokat folytatni annak érdekében, hogy kiderítsük, melyek azok a tényezők, amik a képzésben részt vevőkből kellemes, jó érzéseket váltanak ki (pl. az előadó személye, stílusa, kommunikációja, a fizikai környezet, vagy akár a képzéshez tartozó szolgáltatások, kávé szünet, frissítők, stb.).

Szerző életrajzok

Zsuzsa Darida , Széchenyi István Egyetem

doktorjelölt

Ariel Zoltán Mitel, Budapesti Corvinus Egyetem

egyetemi docens

##submission.downloads##

Megjelent

2020-08-14

Hogyan kell idézni

Darida , Z. és Mitel, A. Z. (2020) „A vezetői elégedettség összetevői”, Marketing & Menedzsment, 54(Különszám 3), o. 17–26. doi: 10.15170/MM.2020.54.KSZ.III.02.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek

Hasonló cikkek

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.