A fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellezési lehetőségei I.

Black-box- és magatartási modellek

Szerzők

  • Balázs Gyenge Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

Absztrakt

Jelen publikációm a fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellszintű megközelítéseit igyekszik rendszerezni és összefoglalni. A modellorientált szemlélet ezen koncepciók esetén természetesen nem csupán elméleti vizsgálatok, hanem empirikus kutatások lefolytatását is lehetővé teszi, lévén, valamennyi modell kialakítását a szerzők primer forrású elemzései előzték meg. A bemutatásra kerülő anyag a „Fogyasztói üzletválasztás a hagyományos bolti élelmiszer-kiskereskedelemben ” című kutatás első része volt, amelyre ezt követően három primer vizsgálat épült. A következőkben a fogyasztói boltválasztás black-box- és maga- tartásmodelljeinek különböző fajtáiról és az egyes irányzatok jellegzetességeit legmarkánsabban képviselő megközelítésekről szeretnék szólni.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-09

Hogyan kell idézni

Gyenge, B. (2019) „A fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellezési lehetőségei I.: Black-box- és magatartási modellek”, Marketing & Menedzsment, 44(3), o. 14–28. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/438 (Elérés: 26 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Kiskereskedelmi marketing