Models on Customer Store Choice, Part 1

Black box models and behaviour models

Authors

  • Balázs Gyenge Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

Abstract

Jelen publikációm a fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellszintű megközelítéseit igyekszik rendszerezni és összefoglalni. A modellorientált szemlélet ezen koncepciók esetén természetesen nem csupán elméleti vizsgálatok, hanem empirikus kutatások lefolytatását is lehetővé teszi, lévén, valamennyi modell kialakítását a szerzők primer forrású elemzései előzték meg. A bemutatásra kerülő anyag a „Fogyasztói üzletválasztás a hagyományos bolti élelmiszer-kiskereskedelemben ” című kutatás első része volt, amelyre ezt követően három primer vizsgálat épült. A következőkben a fogyasztói boltválasztás black-box- és maga- tartásmodelljeinek különböző fajtáiról és az egyes irányzatok jellegzetességeit legmarkánsabban képviselő megközelítésekről szeretnék szólni.

Downloads

Published

2019-10-09

How to Cite

Gyenge, B. (2019) “Models on Customer Store Choice, Part 1: Black box models and behaviour models”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 44(3), pp. 14–28. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/438 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

Retail marketing