A kollázs alkalmazhatósága a marketingkutatásban

Szerzők

  • Dóra Horváth Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet
  • Ariel Mitev Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet

Absztrakt

Max Ernst definíciója szerint a kollázs az „...amikor két egymástól különböző realitás kerül szembe egy számukra idegen térben”. Az egymástól független elemek együtt elhelyezve új jelentést hoznak létre, melyek együttese mást és többet jelent, mint az egyes elemek külön külön. A ma rendelkezésünkre álló IT technológia lehetővé teszi, hogy nemcsak papíron és ragasztóval (a kollázs szó francia eredetű, a „coller” szó annyit tesz, mint ragasztani), hanem elektronikusan is létre hozzunk újabb és újabb jelentéseket feltáró kompozíciókat, melyek esetében nem önmagában a létrehozott kompozíció, hanem annak alkotói interpretációja tárja fel a vizsgált problémát. E cikkben a kompozíciókat és azok fogyasztói interpretációit mutatjuk be különböző iparágakban és témakörökben, bizonyítva a technika erős magyarázó erejét.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Horváth, D. és Mitev, A. (2019) „A kollázs alkalmazhatósága a marketingkutatásban”, Marketing & Menedzsment, 42(5-6), o. 60–69. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/493 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>