Egyetemi kutatók tudományos vállalkozói attitűdje - egy empirikus kutatás háttere, kérdései, módszere és néhány eredménye

Szerzők

  • Ádám Novotny Eszterházy Károly Főiskola; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola

Kulcsszavak:

vállalkozó egyetem, tudományos vállalkozóiság, technológiamarketing, attitűdvizsgálat

Absztrakt

Az elmúlt másfél-két évtizedben a felsőoktatási intézményekben az oktatás és a kutatás mellett egy harmadik feladat jelent meg: a kutatási eredmények piaci értékesítésének az igénye. Jelen cikk 14 magyar egyetem 1562 oktató-kutatójának bevonásával lefolytatott empirikus kutatást mutat be. Azt vizsgáltam, hogy milyen tényezők befolyásolják a tudományos vállalkozóiság integrálását a hagyományos egyetemi funkciók közé. Az eredmények közül fontos a kutatók harmadik küldetés iránti attitűdje és tudományos vállalkozói aktivitása közötti kapcsolat, amely szignifikáns, de nem túl erős. Az attitűd és a magatartás gyenge kapcsolata a harmadik küldetés terjedését befolyásoló egyéb tényezőkre hívja fel a figyelmet.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Novotny, Ádám (2019) „Egyetemi kutatók tudományos vállalkozói attitűdje - egy empirikus kutatás háttere, kérdései, módszere és néhány eredménye”, Marketing & Menedzsment, 45(1), o. 44–54. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/596 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Vállalkozás, KKV-k

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

Hasonló cikkek

<< < 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.