Az óvodáskorú gyermekek televízió nézésének hatása a márkatudatosságukra és a fogyasztói magatartásukra

Szerzők

  • Tina Tímea Kásler Budapest Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet

Kulcsszavak:

televízió fogyasztás, óvodáskorú gyermek, logófelismerés, kvalitatív kutatás

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA
Napjainkban az elektronikus média egyre jelentősebb szerepet játszik az életünkben, és ettől ma már a gyermekeket sem zárhatjuk el. A vállalatok jó része a gyermekkorú nézőt már igényes, megfontolt, kritikai érzékkel rendelkező fogyasztónak tartja, akik nagymértékben befolyásolni tudják szüleik vásárlási döntéseit. Jelen tanulmány célja, hogy feltárja, hogy milyen televíziófogyasztási szokásokkal rendelkeznek a gyermekek már egész fiatal korban, illetve ezek milyen módon befolyásolhatják márkaismeretüket, majd őket fogyasztóként.

AZ ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN
A kvalitatív kutatás során összesen húsz, 4-6 év közötti óvodáskorú gyermek számolt be általános televízió­ fogyasztási és vásárlási szokásairól. A beszélgetés során a gyermekeknek tizenhárom különböző lógót kellett felismerni.

A LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK
A kutatás eredményei egyértelműen tükrözik, hogy a fokozott televíziózás erősen hat a gyermekek fogyasztói magatartására. Ugyanis a napi szinten televíziót néző gyermekek körében jóval magasabb volt a lógók és a márkák ismerete. Ezek a gyermekek több márkás terméket igényeltek, illetve fokozottabb igényük volt a fogyasztásra, mint azoknak a gyermekeknek, akik ritkán vagy soha nem néztek televíziót. Sajnálatos módon a jelen kutatás továbbá kimutatta, hogy a gyermekek nagy része káros mennyiségű médiának van kitéve naponta.

GYAKORLATI JAVASLATOK
Az eredményeket figyelembe véve kulcsfontosságú lenne ezt a tudást a gyakorlatban is alkalmazni. Bár a szülők zöme tisztában van azzal, hogy a túlzott televízió fogyasztás nem megfelelő a gyermekek számára, sokszor nincsenek a tudatában annak, hogy milyen káros lehet a média befolyása a gyermekekre. Ezért nagyon fontos lenne különböző segéd programok felhasználásával oktatni a szülőket, és ösztönözni őket az ésszerű televíziózás és médiafogyasztás irányába, hiszen láthattuk, hogy a túlzott televíziózás akár a gyermekek fogyasztási magatartását és márkaismeretét is befolyásolhatja.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-12-15

Hogyan kell idézni

Kásler, T. T. (2017) „Az óvodáskorú gyermekek televízió nézésének hatása a márkatudatosságukra és a fogyasztói magatartásukra”, Marketing & Menedzsment, 51(4), o. 39–48. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/866 (Elérés: 28 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Hasonló cikkek

<< < 18 19 20 21 22 23 24 25 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.