How to ask about sexuality?

Authors

  • Béla Marián Marketing Centrum Országos Piackutató Intézet
  • Róbert Urbán ELTE Személyiség- és Egészségpszichológiai Tanszék

Abstract

A kvantitatív vélemény- és piackutatások során sokszor kerülünk abba a helyzetbe, hogy szeretnénk bizalmas jellegű, kényes kérdéseket teltenni a polgároknak, de végül is eltekintünk ettől, mert attól tartunk, hogy ezek túlságosan is érzékenyen érintik a megkérdezetteket. A kutatási tapasztalatok azt mutatják, hogy a jövedelemre vonatkozó kérdések esetén igen magas szokott lenni a választ megtagadók aránya, és Magyarországon a pártpreferenciára vonatkozó kérdések is szenzitívnek számítanak. A Marketing Centrum és az ELTE Pszichológiai Intézete 2002 januárjában felmérést készített a felnőtt magyarok szexuális viselkedéséről, illetve a szexuális zavarok előfordulásáról, hátteréről. A szexuális viselkedésre vonatkozó kérdések hagyományosan szenzitívnek számítanak, és a kutatás tervezésénél nagyon aggódtunk amiatt, hogy miként fog majd alakulni a válaszadási hajlandóság. A megkérdezettek döntő többsége azonban gyakorlatilag minden kérdésre válaszolt.

Downloads

Published

2019-12-12

How to Cite

Marián, B. and Urbán, R. (2019) “How to ask about sexuality?”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(1), pp. 59–67. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1606 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

New ways in market research