Measuring Country Image in Theory and Practice

Authors

  • Barbara Jenes Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék
  • Erzsébet Malota Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék
  • Judit Simon

Abstract

Az országimázs egyike a napjaink egyre nagyobb jelentőséggel bíró és egyre inkább a figyelem középpontjába kerülő marketing fogalmainak. A legfrissebb publikációk egy új megközelítés szerint, az országimázs mint márkaérték, valamint az országmárkázás (country branding) témakörében születnek. Az országnévnek mint márkanévnek az értékelése (s ennek tudományos megalapozottsága) azonban szakmai körökben polémia tárgyát képezi, s számos, jelenleg is folyó kutatás alapját adja. Az országimázs mérésére kifejlesztett multidimenzionális skálák használatának számos korlátja van, hasonlóan a márkaérték mérésekor alkalmazott módszertanhoz. A szerzők jelen tanulmányukban az országimázs- mérési skálák alkalmazásának lehetőségeit, valamint egy, a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói körében lefolytatott kutatás és skálatesztelési vizsgálat eredményeit ismertetik.

Downloads

Published

2019-10-13

How to Cite

Jenes, B., Malota, E. and Simon, J. (2019) “Measuring Country Image in Theory and Practice”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(5-6), pp. 137–149. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/503 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

On turn of 2008-2009

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>