Termékattribútumok vizuális keresése tejtermékek csomagolásán: az érdeklődési övezetek (AOl) kijelölésének két módszerének összehasonlítása

Szerzők

  • Balázs Péter Hámornik BMGE Ergonómia és Pszichológia Tanszék
  • Erika Hlédik BGF KKK Marketing Intézet
  • Eszter Józsa BMGE Ergonómia és Pszichológia Tanszék
  • Emma Lógó BMGE Ergonómia és Pszichológia Tanszék

Kulcsszavak:

szemmozgáskövetés, joghurtok, termékattribútumok, marketingkutatási módszerek, AOI

Absztrakt

Vizsgálatunk a vásárlók információkeresésének két különböző elemzési módját mutatja be joghurtok csomagolásain a szemmozgáskövetés egyre elterjedtebb módszerének segítségével. Kiinduló kérdésünk az, hogy a saját (kutatói) kijelölésű érdeklődési övezetek (AOI) mennyire egyeznek az adatvezérelten automatikusan kijelölt övezetekkel, illetve hogy ezek az övezetek alapján mennyire különülnek el a válaszadók kedvenc és nem kedvenc márkái. A vizsgálatunk tapasztalatai hozzájárulnak ahhoz, hogy megismerjük a fogyasztók információkeresési módszereit a termékcsomagolásokon és ezek vizsgálatait még pontosabbá és érvényesebbé tehessük.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Hámornik, B. P. (2019) „Termékattribútumok vizuális keresése tejtermékek csomagolásán: az érdeklődési övezetek (AOl) kijelölésének két módszerének összehasonlítása”, Marketing & Menedzsment, 47(3), o. 43–52. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/640 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

MOK 2013

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.