A klasszikus, racionalitáson alapuló döntéshozás az ásványvízpiacon
Absztrakt
A közgazdaságtan elemzési eszköztárába belekerültek a fogyasztói döntésekhez kapcsolódó döntések is. A klasszikus gazdaságtan a fogyasztókra, a szükséglet kielégítésére helyezte a hangsúlyt, közben azon a feltételezésen alapult, hogy az egyén mindig racionálisan gondolkodik, és az ésszerűség áll döntése hátterében (Mátyás, 1996).
A neoklasszikus elméletekben a fogyasztó szükséglete maximális kielégítésére törekszik. Keresletét is ennek függvényében alakítja ki az információk teljes körének birtokában, a bizonytalanság tényezőjének mellőzésével.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-10-24
Hogyan kell idézni
Sipos, L. és Tóth, A. (2019) „A klasszikus, racionalitáson alapuló döntéshozás az ásványvízpiacon”, Marketing & Menedzsment, 40(2-3), o. 9–17. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/746 (Elérés: 25 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Marketingkutatás