Új szegmentálási szempontok a fiatalok, mint potenciális banki ügyfelek körében
Kulcsszavak:
fiatalok, egyedi banki termékek, heterogén piaci szegmens, szegmentálási ismérvekAbsztrakt
Bár a fiatalokat - életkorukból adódóan - országhatárokon is átnyúló, hasonló tulajdonságok jellemzik, de a bamkraarke- ting szempontjából mégsem kezelhetjük őket egységes, homogén piaci szegmensként. Fontos a pénzintézetek részéről az a felismerés, hogy a fiatalok különböző csoportjai eltérő igényekkel rendelkeznek, amelyeket egyedi pénzügyi termékekkel lehet csak hatékonyan kielégíteni. A jelen cikk az ország két különböző földrajzi fekvési, különböző típusú középiskolájában tanuló diákok banki termékekkel kapcsolatos tájékozottságára, bankkártya-használati szokásaira, valamint a későbbi hitelfelvétellel összefüggő attitűdjükre irányuló kutatás eredményeit tartalmazza.