Corporate Concentration of Hungarian Commerce between 1999 and 2002

Authors

  • Antal Seres MTA Közgazdaságtudományi Intézet

Abstract

Mind a hazai, mind a külföldi szakirodalom elemzése arra utal, hogy a koncentráció a kereskedelem fejlődésének egyik alapkérdésévé vált. A rendkívül szerteágazó, összetett folyamat vizsgálata számos irányba, területre kiterjeszthető. Vizsgálhatjuk a kereskedelmi tevékenység, a piac, a tőke, a jövedelem és a rendelkezési hatalom koncentrációját. Tanulmányom a kereskedelmi tevékenység koncentrációját tárgyalja. Ezen belül fontos az értékesítési és beszerzési koncentráció megkülönböztetése, mivel közöttük mind a koncentráltság fokában, mind a hatások tekintetében jelentős különbségek vannak. Az értékesítés területén vizsgálhatjuk a vállalati, a hálózati, a tulajdonosi és a területi koncentrációt.

Downloads

Published

2019-12-06

How to Cite

Seres, A. (2019) “Corporate Concentration of Hungarian Commerce between 1999 and 2002”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 39(3), pp. 52–63. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1438 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

Retailing, Purchasing

Most read articles by the same author(s)