A hazai kereskedelem vállalati koncentráltsága 1999 és 2002 között

Szerzők

  • Antal Seres MTA Közgazdaságtudományi Intézet

Absztrakt

Mind a hazai, mind a külföldi szakirodalom elemzése arra utal, hogy a koncentráció a kereskedelem fejlődésének egyik alapkérdésévé vált. A rendkívül szerteágazó, összetett folyamat vizsgálata számos irányba, területre kiterjeszthető. Vizsgálhatjuk a kereskedelmi tevékenység, a piac, a tőke, a jövedelem és a rendelkezési hatalom koncentrációját. Tanulmányom a kereskedelmi tevékenység koncentrációját tárgyalja. Ezen belül fontos az értékesítési és beszerzési koncentráció megkülönböztetése, mivel közöttük mind a koncentráltság fokában, mind a hatások tekintetében jelentős különbségek vannak. Az értékesítés területén vizsgálhatjuk a vállalati, a hálózati, a tulajdonosi és a területi koncentrációt.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-06

Hogyan kell idézni

Seres, A. (2019) „A hazai kereskedelem vállalati koncentráltsága 1999 és 2002 között”, Marketing & Menedzsment, 39(3), o. 52–63. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1438 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Kereskedelmi marketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei