Vegetable and fruit growers’ adaptation to trade concentration

Authors

  • Anikó Juhász Agrárgazdasági Kutató Intézet
  • Andrea Kürti Agrárgazdasági Kutató Intézet
  • Antal Seres MTA Közgazdaságtudományi Intézet

Abstract

A zöldség-gyümölcs szektorban a nagyméretű kereskedelmi láncok szerepének növekedése a fogyasztói értékesítésben, illetve az értékesítési csatornák struktúrájában az egyes országokban meglévő különbségek mellett általános tendencia. A kutatás az alkalmazkodás tekintetében a kisárutermelők marketingszemléletű stratégiai gondolkodásmódjával, az ezzel kapcsolatos problémákkal, azok megoldási lehetőségeivel, továbbá a kisárutermelésen belüli tényezőket kiegészítő makroszintű támogatási és ösztönzési rendszerrel kíván foglalkozni.
Mivel a zöldség-gyümölcs árutermelés jelentős részének kézimunka-igényessége miatt a kis méret adottság, a kutatás nem a méret növelése, hanem a kis méret mellett a gazdasági potenciál (a gazdasági erő, a verseny- és alkalmazkodóképesség) erősítése, növelése irányába keresi a megoldást.

Downloads

Published

2019-10-13

How to Cite

Juhász, A., Kürti, A. and Seres, A. (2019) “Vegetable and fruit growers’ adaptation to trade concentration”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(4), pp. 14–22. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/515 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Food marketing

Most read articles by the same author(s)