Zöldség-gyümölcs kisárutermelők marketingszemléletű alkalmazkodása a kereskedelem koncentrációjához

Szerzők

  • Anikó Juhász Agrárgazdasági Kutató Intézet
  • Andrea Kürti Agrárgazdasági Kutató Intézet
  • Antal Seres MTA Közgazdaságtudományi Intézet

Absztrakt

A zöldség-gyümölcs szektorban a nagyméretű kereskedelmi láncok szerepének növekedése a fogyasztói értékesítésben, illetve az értékesítési csatornák struktúrájában az egyes országokban meglévő különbségek mellett általános tendencia. A kutatás az alkalmazkodás tekintetében a kisárutermelők marketingszemléletű stratégiai gondolkodásmódjával, az ezzel kapcsolatos problémákkal, azok megoldási lehetőségeivel, továbbá a kisárutermelésen belüli tényezőket kiegészítő makroszintű támogatási és ösztönzési rendszerrel kíván foglalkozni.
Mivel a zöldség-gyümölcs árutermelés jelentős részének kézimunka-igényessége miatt a kis méret adottság, a kutatás nem a méret növelése, hanem a kis méret mellett a gazdasági potenciál (a gazdasági erő, a verseny- és alkalmazkodóképesség) erősítése, növelése irányába keresi a megoldást.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-13

Hogyan kell idézni

Juhász, A., Kürti, A. és Seres, A. (2019) „Zöldség-gyümölcs kisárutermelők marketingszemléletű alkalmazkodása a kereskedelem koncentrációjához”, Marketing & Menedzsment, 42(4), o. 14–22. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/515 (Elérés: 28 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Élelmiszer marketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei