A marketingről való gondolkodás és a marketingelmélet oktatása

Szerzők

  • János Fojtik Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing Tanszék

Absztrakt

Jelen tanulmány rámutat arra, hogy kettősség van jelen a marketingismeretek terén, amit az elmélet és gyakorlat kettősségének lehet (némileg leegyszerűsítve) interpretálni, s aminek megvannak a következményei a marketing (felső)oktatására is. Amellett érvel, hogy a marketing hagyományosnak tekinthető, funkcionális, tevékenységközpontú, illetőleg menedzserszemléletű (mindösszesen: gyakorlati orientációjú) oktatását célszerű kiegészíteni a marketingről való gondolkodás oktatásával is. A többlépcsős (bolognai típusú) oktatási rendszer logikájába az első lépcsőben - az alapképzésben - nem fér bele a marketingelmélet oktatása, arra a mesterszintű programokban és a doktori programokban van lehetőség.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-13

Hogyan kell idézni

Fojtik, J. (2019) „A marketingről való gondolkodás és a marketingelmélet oktatása”, Marketing & Menedzsment, 42(5-6), o. 82–90. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/495 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing- és menedzsment-oktatás

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 5 > >>