Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztói magatartása - Az ökofalvak esete
Kulcsszavak:
fenntartható fogyasztás, környezettudatos fogyasztói magatartás, önkéntes egyszerűsítőkAbsztrakt
A tanulmány azokat a fogyasztókat mutatja be, akik önkéntesen, szabad akaratukból korlátozzák fogyasztásukat, kevesebbet vásárolnak, mint hasonló anyagi körülmények között élő társaik. Kilépnek tehát a mai fogyasztói társadalom logikájából, „jóllétüket” és boldogságukat nem feltétlenül anyagi javak birtoklásán keresztül remélik, és teszik ezt elsősorban ökológiai és társadalmi fenntarthatósággal kapcsolatos motivációktól vezérelve. Őket nevezi a szakirodalom önkéntes egyszerűsítőknek (voluntary simplifiers), és fogyasztói magatartásuk, motivációik bemutatásával ma már számos publikáció foglalkozik.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-11-04
Hogyan kell idézni
Dudás, K. és Szakó, T. (2019) „Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztói magatartása - Az ökofalvak esete”, Marketing & Menedzsment, 48(3), o. 25–35. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/984 (Elérés: 26 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
–