Customers’ Attitudes Towards Natural Products in Hyper and Supermarkets
Abstract
Az 1970-es évek közepén a nyugati államok fogyasztói körében kialakultak olyan környezettudatos szegmensek, amelyek elutasították a hagyományos mezőgazdasági és élelmiszeripari gyakorlatot. Ez a kereslet igyekezett megteremteni a maga kínálatát, a fogyasztók jártak le a termelőkhöz és direktkereskedelem útján elégítették ki szükségleteiket. Ezt követően jelentek meg az ökológiai termékek a direktkereskedelem mellett a kiskereskedelem speciális csatornáiban: a bioboltokban és az ökopiacokon. Az 1980-as években vette kezdetét a biotermékek konvencionális kereskedelmi csatornákban történő értékesítése. A dán FDB és az angol Waitrose számítanak a szupermarketek között az úttörőknek.
Downloads
Published
2019-12-07
How to Cite
Horváth, Ágnes, Kovács, A. and Gyenge, B. (2019) “Customers’ Attitudes Towards Natural Products in Hyper and Supermarkets”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 37(6), pp. 23–34. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1447 (Accessed: 26 November 2024).
Issue
Section
Food marketing