Országeredet imázs II.

Szerzők

  • Erzsébet Malota Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Marketing Tanszék

Absztrakt

Az Országeredet imázs cikk első részében (Marketing & Menedzsment 2004/4-es lapszám) a témakörök arra összpontosítottak, hogy hogyan, mi módon hat a termék származása alapján kialakult imázs a fogyasztói döntésekre. Azonban magát az országeredet imázst is rengeteg tényező alakítja és befolyásolja, ezeket vizsgálja a tanulmány jelen második része. A termékről, országról szóló közelebbi ismeretek, a tapasztalat hatása, az országtípusok közötti eltérések, az eltérő gazdasági, technológiai fejlettségi szint és a kulturális jellemzők mind-mind hatással vannak ezen imázsra. Emellett külön figyelmet kell szentelni a globalizáció, a multinacionális termelés befolyásának, hiszen sokszor különböző országokban tervezik, gyártják, szerelik össze stb. az adott terméket, és igen izgalmas kérdés, hogy ez milyen módosulásokat okoz az országeredet imázsban, és annak hatásában.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-29

Hogyan kell idézni

Malota, E. (2019) „Országeredet imázs II”., Marketing & Menedzsment, 38(6-1), o. 122–130. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/854 (Elérés: 28 november 2024).