Consumption habits of doctors based on Bourdieu’s capital-theory

Can profession have an impact on consumption?

Authors

  • Erzsébet Hetesi Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Edit Tóth Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar

Abstract

A nyolcvanas évektől kezdődően a nemzetközi marketingirodalomban egyre nagyobb számban jelentek meg publikációk, amelyek hangsúlyozták a fogyasztók életstílusának mind teljesebb feltárása iránti igényt annak érdekében, hogy új szegmentálási ismérveket alakíthassanak ki a vásárlók fogyasztói magatartásának megfelelő magyarázása érdekében. Tanulmányunkban egy lehetséges fogyasztásszociológiai dimenziót vázolunk fel kísérleti alapkutatásunk bemutatásán keresztül. Vizsgáljuk egy területileg, foglalkoztatási szerkezet alapján egyértelműen behatárolható csoport, egy nagyváros orvosainak fogyasztási szokásait társadalmi, kulturális és gazdasági szempontból, választ keresve arra, fogyasztási szerkezetüket milyen életmódszervező elemek határozzák meg.

Downloads

Published

2019-10-14

How to Cite

Hetesi, E. and Tóth, E. (2019) “Consumption habits of doctors based on Bourdieu’s capital-theory: Can profession have an impact on consumption?”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(2), pp. 49–59. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/544 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Doctors, pharmachists and the sick

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>