A fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellezési lehetőségei II.
Atmoszféra-, döntésorientált folyamat-, teljes (összegző) modellek
Kulcsszavak:
fogyasztói boltválasztás, atmoszféramodellek, döntésorientált folyamatmodellek, teljes (összegző) modellekAbsztrakt
A jelen cikk a fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellszintű megközelítéseit foglalja össze. A modellorientált szemlélet e koncepciók esetén természetesen nemcsak elméleti vizsgálatok, hanem empirikus kutatások lefolytatását is lehetővé teszi, lévén, egy kivételével (Engel et al. 1986) valamenynyi modell kialakítását a szerzők primer forrású elemzései előzték meg. A következőkben a fogyasztói boltválasztás atmoszféra-, döntésorientált folyamat- és teljes (összegző) modelljeinek különböző fajtáiról, valamint az egyes irányzatok jellegzetességeit legmarkánsabban képviselő megközelítésekről, továbbá saját, elméleti alapú modellfejlesztésemről szeretnék szólni.