Appearance of potential LOHAS consumers in Hungary

Authors

  • József Lehota Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete
  • Ágnes Horváth Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete
  • Georgina Rácz Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete

Keywords:

reprezentatív adatfelvétel, fenntartható fogyasztás, LOHAS, érték alapú életstílus-szegmentáció

Abstract

In this study results of a research (conducted within the framework of a country level representative data collection) carried out in September, 2011 are being introduced. The aim of the study was to find out whether the concept of LOHAS really exists among Hungarian consumers or not. The results of data processing (descriptive statistics, correlational research for two or more variables) show that values on the path of sustainability outlining the concept of LOHAS and identifying a ’trend follower’ consumer segment with a hybrid lifestyle have also appeared in Hungary.

Downloads

Published

2019-10-01

How to Cite

Lehota, J., Horváth, Ágnes and Rácz, G. (2019) “Appearance of potential LOHAS consumers in Hungary”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 47(4), pp. 36–54. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/656 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

Sustainable Marketing

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.