A feltételes médium
mobiltelefon, mint reklámcsatorna
Kulcsszavak:
mobiltelefon, reklám, projektív technika, képregény-tesztAbsztrakt
Az emberek kerülik a reklámokat, főként, ha az kéretlenül, személyes szférájukban jelenik meg, például a mobiltelefonon. Cikkünkben bemutatjuk, hogy meghatározott feltételek mellett a mobiltelefonon megjelenő reklám jellegű üzenetek is elfogadhatók. Kutatásunk azért hozott új eredményeket, mert az alkalmazott projektív technikák - képregény-kiegészítés - lehetővé tette, hogy a válaszadók mások helyzetébe képzeljék magukat, és rájuk vetítsék ki valódi meggyőződéseiket. A válaszadás során a képregényben szereplő figurákkal azonosulva, sms-stílusban kaptuk meg a válaszokat. A kutatás eredményei alapján meghatározott feltételek mellett a mobiltelefonra érkező reklámjellegű üzenet elfogadhatóak, a feltételek a cikkben ismertetjük részletesen.