Bagoly mondja ...(?) Mondja bagoly! - Fórumkommentek állatmetaforákon keresztüli befogadói értelmezése és értékelése

Szerzők

  • Dóra Horváth Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet Marketing-, Média és Designkommunikáció Tanszék
  • Ariel Mitev Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet Marketing Tanszék

Kulcsszavak:

online komment, állat metafora, kvalitatív kutatási technikák

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA
Egy digitális eszköz megvásárlásakor különösen, de más helyzetekben is, az egyik legmeghatározóbb viszonyítási pont az, hogy mások mit mondtak róla, mit írnak a fórumok. Egy szállodáról, egy ebook olvasóról való tájékozódás során vélemények sorozatával kerülünk szembe az online közösségi térben, ahol a vélemények sorrendje, modalitása, részletessége, pozitív és negatív kicsengése is meghatározza döntésünket. A tanulmány célja annak bemutatása, hogy a kommunikációs szakma hogyan használja fel az állatokat, valamint annak feltárása, hogy a szintén a kommunikáció szereplőknek tekintett hozzászólók milyen állatoknak tulajdonított karakterisztikákkal jellemezhetők.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN
Kutatásunkban online döntési helyzeteket állítottunk elő, ahol a tájékozódási pont más felhasználók autentikus véleménye volt. Arra kerestünk a választ, hogy az online vélemények minősége milyen összefüggésben lehet a vásárlási döntésekkel, milyen érzelmi reakciókat váltanak ki az egyes vélemények. Cikkünkben a kutatás kvalitatív projektív módszertanra, állat-metaforákra (Phillips, 1996) épített részét ismertetjük.

LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK, ÚJDONSÁGOK
A válaszok összességében függetlenül a kommentek pozitív vagy negatív kicsengésétől bagoly, kutya, macska asszociációkat adták meg a legnagyobb számban, ugyanakkor az ellentmondásos véleményeket igen árnyaltan nagyon sokféle asszociációt felsorolva értékelték. A tanulmányban a bagolyhoz kapcsolódó véleményeket elemezzük részletesebben.

GYAKORLATI/GAZDASÁGPOLITIKAI JAVASLATOK
A tapasztalatok, gondolatok megosztására vállalatok által létrehozott kommunikációs platform hatékony megoldás lehet azért, mert egyfelől képviseli az adott márkát úgy, ahogy annak tulajdonosa tervezte, de ugyanakkor teret enged az érdeklődők egyenrangúan befolyásoló közléseinek is.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-08-01

Hogyan kell idézni

Horváth, D. és Mitev, A. (2017) „Bagoly mondja . (?) Mondja bagoly! - Fórumkommentek állatmetaforákon keresztüli befogadói értelmezése és értékelése”, Marketing & Menedzsment, 51(EMOK klsz), o. 49–62. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/793 (Elérés: 29 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >> 

Hasonló cikkek

<< < 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.